INHOUDSOPGAVE
Hieronder wordt het proces van crediteren bij een complete afkeuring van de verzekering beschreven. Daaropvolgend wordt er beschreven hoe de creditfactuur wordt verwerkt en hoe de behandeling weer opnieuw ingediend kan worden als dit gewenst is.
Creditfactuur aanmaken

1. Klik op ‘Openstaande facturen’ via de menuknop ‘Facturen’.
2. Zoek de afgekeurde factuur op en klik op het rode kruisje en de tekst ‘Afgekeurd’. Controleer de naam van de cliënt en de reden van afkeuring.
3. Klik in het pop-up scherm met retourinformatie op ‘Crediteren’. Skinadmin zet nu automatisch de behandelingen van de factuur op een minbedrag. Klik vervolgens op ‘Creditfactuur aanmaken’.
4. Je komt direct uit bij het tabje ‘Credit declaraties’ (onder ‘declareren (behandelingen vanaf 01-01-2025) via de menuknop ‘facturen’).
5. Klik op het plusje voor de verzekering. Maak de conceptfactuur aan door op de naam van de cliënt te klikken. Gaat het over het crediteren van een bulkfactuur dan kun je alle cliënten tegelijk op één creditfactuur zetten. Hiervoor selecteer je het vakje voor de cliënten en klik je op ‘factureer selectie’.
6. Klik op ‘boeken’ om de creditfactuur definitief te maken zonder deze naar de verzekering te sturen.
Let op dat een creditfactuur van een complete afkeuring hoeft alleen voor je eigen administratie aangemaakt (geboekt) te worden.
Creditfactuur verwerken
1. Klik op ‘Openstaande facturen’ via de menuknop ‘Facturen’. Wanneer de creditfactuur definitief is gemaakt, is het blauwe kruisje, bij de debet factuur, in de laatste kolom van openstaande facturen een blauw vinkje geworden.
2. Voer in de kolom van ‘ontvangstdatum’ de factuurdatum van de creditfactuur in als betaaldatum bij beide facturen. Klik onderaan de lijst op ‘opslaan’.
Behandeling opnieuw openzetten voor declaratie
Volg de volgende stappen mocht je de behandelingen opnieuw in willen dienen bij de verzekering.
1. Ga naar het dossier van de cliënt via het zoekvenster en klik in het dossier op ‘behandelverslagen’.
Let op dat je alleen de minnetjes weghaalt van de behandelingen die opnieuw ingediend moeten worden bij de verzekering. Behandelingen die eerder op een restnota zijn gezet, staan ook nog met de minnetjes ervoor in de lijst. 3. Haal het minnetje voor het bedrag weg bij ‘prijs afspraak’. Klik op ‘Oke’ om de wijziging op te slaan. De behandeling staat nu weer open voor declaratie (te herkennen aan het blauw vakje vooraan in de regel).
4. Klik op ‘Declareren (behandelingen vanaf 01-01-2025) via de menuknop ‘Facturen’. Je komt uit bij het tabje ‘debet declaraties’.
5. Klik op het plusje voor de verzekering. Maak de conceptfactuur aan door op de naam van de cliënt te klikken. Worden de afspraken meegenomen in een bulkdeclaratie, selecteer dan de vakjes voor de cliënten en klik op ‘factureer selectie’.
6. Klik op ‘e-declaratie naar Vecozo’ om de declaratie naar de verzekering te versturen.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren