Hieronder wordt het proces van crediteren van productfacturen beschreven. Daaropvolgend wordt er beschreven hoe de creditfactuur kan worden verwerkt.
Creditfactuur aanmaken
- Ga naar ‘Producten’ via de menuknop ‘Facturen’.
- Maak of je voor de geselecteerde cliënt wil crediteren, de cliënt wil zoeken of zonder cliënt wil crediteren. Selecteer de medewerker waarop de creditfactuur maakt en vestiging als er meerdere vestigingen in Skinadmin staan.
- Als er gekozen is voor ‘selecteer patiënt’, zoek dan de cliënt op met de zoekbalk in het volgende scherm.
- Zoek de producten op die gecrediteerd moeten worden. Voer het aantal producten in dat gecrediteerd moeten worden met een minnetje ervoor.
Let op: Voor het gebruik van het voorraadsysteem is het van groot belang dat het aantal in de min wordt gezet en niet het bedrag. Anders wordt de credit niet bij de voorraad opgeteld, maar er juist vanaf getrokken
- Kies bij betalingswijze voor ‘Op rekening’ en klik op ‘Maak factuur aan’ om de conceptfactuur aanmaken.
- Maak de creditfactuur definitief door op ‘tekst’ (maak factuur en print) of ‘pdf’ (maak factuur en mail) te klikken.
Creditfactuur verwerken
- Klik op ‘Openstaande facturen’ via de menuknop ‘Facturen’.
- Zoek de originele factuur en de creditfactuur op in de lijst. Voer in de kolom van ‘ontvangstdatum’ de datum dat de originele factuur betaald is in als betaaldatum bij beide facturen. Klik onderaan de lijst op ‘akkoord’.
Let op: Is de originele factuur al ingeboekt als betaald in het systeem, ga dan naar het dossier van de cliënt. Zoek daar in ‘Facturen’ de betaaldatum van de factuur op. Boek de creditfactuur op deze datum weg.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren